Saturday, April 14, 2018

Aku Menulis Lagi

Assalammualaikum.....

Wah lama bebenor.... aku tak menulis kat blog Kinaka Honey ni....

Pejam celik pejam celik. Sudah 5 tahun peristiwa itu berlaku. Ya....aku masih tidak dapat melupakannya. Adakala aku pun macam Putus Asa dengan kehidupan aku sendiri. Bila nak mati ni? Aku bertanya sendiri.

Hei! Jangan sangka bukan-bukan dulu. Aku tak ada niat pun nak bunuh diri, cuma aku rasa useless untuk meneruskan kehidupan. Terus-terang, memang aku rasa kesunyian sangat sekarang ni. Nak, nak lagi apabila tengok kawan-kawan aku dengan pasangannya dan anak-anaknya pergi bercuti, berpelukan satu keluarga. Wah....bestnya.... Tetapi perasaan CEMBURU aku sendiri. Tak payah la tanya. Tak elok lagi pun aku meletakkan perasaan negatif ini pada carta #1. Boleh jadi gila kalau melayan sangat benda-benda negatif macam ini.

Anak aku dah semakin cerdik sekarang ni. Macam-macam benda dia tanya. Ya...dia dah mula tanya tentang ayah dia. Syukur...Alhamdulillah...dia seorang budak yang bijak. Dia mudah memahami yang dia perlu berdikari meneruskan kehidupan tanpa seorang ayah.

Hebat sebenarnya dugaan hidup yang Anas kena hadapi. Hebat juga dugaan untuk aku membesarkan anak seorang diri. Insyallah...aku akan kuatkan diri dari segi mental dan fizikal untuk hari-hari yang akan datang.

Soal Jodoh pula, aku serahkan 100% kepada Tuhan. Aku dah tak nak mencari lagi kerana pilihan aku sebelum ini menyusahkan aku seteruk-teruknya. Ya...aku menyesal, itu sebab boleh tercipta lagu Waktu Itu. Ya...aku mencipta lagu lagi tapi masih tak pandai lagi nak main gitar ataupun piano walaupun aku ambil kelas muzik. Aku pun hairan macam mana boleh tercipta sedangkan tiada seorang pun ahli keluarga aku yang mahir dengan alat muzik.

Pelik kan?



No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...