Monday, April 16, 2018

The Ugly Side of Me

Ada baiknya aku bercerita tentang 'The Ugly Side of Me'. Terus-terang mana ada manusia yang bercerita tentang keburukan diri sendiri. Tetapi aku, ya aku, akan menceritakan apa yang berlaku pada aku pada 2013.
  1. Aku diceraikan.
  2. Anak aku dihantar ke JKM.
  3. Aku dituduh mendera anak. Aku ditahan polis selama 24jam.
  4. Aku dituduh gila. Jadi aku kena menjalani ujian mental seminggu sekali selama 2 bulan. Di Hospital Permai, Tampoi.
  5. Aku jadi hodoh, kusam, lemah dan letih. Aku juga mengalami pendarahan haid lebih dari sebulan. Percaya atau tidak, aku terkena buatan orang.
  6. Aku jatuh tangga pada tahun yang sama dan menyebabkan hentakan kuat pada tulang belakang. Kesannya sampai sekarang masih terasa kesakitannya.
  7. Aku mengalami tekanan darah rendah yang teruk. Banyak kali aku pitam.
  8. Berat badan aku cecah 35kg. Aku jadi kurus dan cengkung.

Boleh dikatakan aku ni hebat juga. Aku masih hidup sampai sekarang. Alhamdulillah....
Dan anak aku akhirnya berada dalam jagaan aku. Hospital Permai mengesahkan keputusan Negatif terhadap aku. Maksudnya aku tidak gila. Kalau aku gila, masakan aku dapat menyandang jawatan Graphics Designer. Setiap minggu, aku kena swimming untuk pulihkan joint tulang belakang aku. Makanan kegemaran aku sekarang sup gearbox dan bakso, bagus untuk orang yang kekurangan darah macam aku.

Kesimpulannya, setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Cuma perlu bersabar, kerana sesetengah masalah itu mengambil masa yang lama untuk selesai.

No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...